آموزشهای رایگان طراحی لباس

آموزشهای رایگان طراحی لباس که در این سایت و مرکز آموزشی برای شما وجود دارد

طراحی پارچه
طراحی پارچه طراحی پارچه لباس بیانگر فرهنگ، قومیت، شخصیت و مقام یک فرد بوده و به همین دلیل ارزش و اهمیت بسیاری داشته است و باز به همین دلیل باید برای رشته طراحی پارچه و لباس، ارزش بسیاری قائل شد طراحی پارچه چرا که این رشته از یک سو در حفظ فرهنگ و ملیت یک کشور نقش به سزایی دارد و از سوی دیگر میتواند بهترین، راحتترین و کاربردیترین لباسها و پارچهها را برای مردم جامعه به ارمغان بیاورد. طراحی پارچه رشته طراحی پارچه و لباس یک رشته هنری کاربردی است که دارای سه گرایش طراحی لباس، طراحی چاپ پارچه و طراحی بافت پارچه میباشد. طراحی پارچه و گرایش طراحی لباس طراحی پارچه این گرایش دارای دو شاخه اصلی تک دوزی یا مزون و صنعت است که شاخه تکدوزی به طراحی و دوخت لباس برای افراد مختلف میپردازد و شاخه ص
طراحی پارچه
طراحی پارچه و تحول ریسندگی بافندگی رنگرزی و چاپ پارچه
طراحی پارچه تحول ریسندگی . بافندگی . رنگرزی و چاپ پارچه طراحی پارچه و صنعت نساجی و خیاطی در میان مردم روزگار کهن وجود داشته است و عامه ی مردم از این رو که صنایع مزبور بسیار کهن می باشند آن ها را به حضرت ادریس (ع) که از اقدم پیامبران به شمار می رود نسبت می دهند و چه بسا که نخستین سازنده ی آن ها را هرمس می دانند و گاهی هم گفته شده که هرمس همان ادریس است. طراحی پارچه تاریخ آغاز صنعت نساجی در ایران را نمی توان به طور قطعی و با دقت تعیین کرد.هنر ریسندگی بافتن پارچه و فرش از هنرهای معروف ایرانیان است. طراحی پارچه کمک و خدمت صنعتکاران ایرانی به پیشرفت هنر و صنعت در هیچ جا مانند توسعه ی صنعت نساجی آشکار نیست. طراحی پارچه ایران در طول چند هزار سال تاریخ هنر خود بر سیر سراسر جهان تاثیر گذاشته
طراحی پارچه و تحول ریسندگی بافندگی رنگرزی و چاپ پارچه
طراحی لباس و شناخت مبانی هنرهای تجسمی
مبانی طراحی لباس طراحی لباس و شناخت مبانی هنرهای تجسمی طراحی لباس عناصر اولیه هنر های تجسمی عبارت است از:نقطه.خط.شکل.جهت.رنگمایه.بافت.نسبت و مقیاس.بعد و حرکت نقطه طراحی لباس نقطه ساده ترین و تجزیه ناپذیرترین عنصر در ارتباط بصری مبدا پیدایش فرم و شاخص فضاست نقطه در دوسر یک خط واقع است یا در محل برخورد دو خط در سطح یا فضا قرار دارد. طراحی لباس نقطه هرکجا که باشد چشم را شدیدا به خود جلب می کند. طراحی لباس مجموعه چند نقطه خاصیت اتصالی دارد به عبارت دیگر قادر است چشم را راهنمایی کند و این قابلیت چشمبا زیاد شدن تعدادنقاط و نزدیک شدن آن ها بع یکدیگر افزایش می یابد.نقطه به عنوان ساده ترین عنصر تصویری دارای ارزش نسبی است و در شرایط خاصی جلوه های تازه به خود می گیرد و نمود آن متغییر می
طراحی لباس و شناخت مبانی هنرهای تجسمی
طراحی لباس و تاثیرات خطوط منحنی بر اندام
طراحی لباس و تاثیرات خطوط منحنی بر اندام طراحی لباس خط منحنی خطی موزون و آرامش دهنده است که حسی از جنبش و تحرک را نیز القا می کند.هرچه میزان انحنای خط کمتر باشد به خط افق نزدیک تر و ملایم تر و آرام بخش تر به نظر می رسد و طراحی لباس خطوط دارای انحنای زیاد ناآرام تر جلوه می کنند.منحنی حالتی از حرکت نرم و لطیف و تغییر تدریجی را بیان می کند که می توان با آن حالت برآمدگی و فرو رفته گی را نیز بیان کرد. طراحی لباس قوس های کوچک می توانند بیانگر پویایی بصری تحرک و رشد بیولوژی باشند مانند طرح های اسلیمی و یقه های دراپه و فانتزی و... طراحی لباس خط منحنی به دو صورت خطوط خمیده بسته و باز است و دارای انواع مختلفی است: 1-خطوط منحنی نرم و روان 2-خطوط منحنی و هندسی 3-خطوط منحنی مواج یا متناوب 4-
طراحی لباس و تاثیرات خطوط منحنی بر اندام
طراحی پارچه و ترکیب بندی (کمپوزسیون)
طراحی پارچه و ترکیب بندی (کمپوزسیون) طراحی پارچه مبانی هنر های تجسمی عناصر خام و ساده ای اند که با در کنار هم قرار دادن آنها و استفاده آنها در جایی مناسب و با قوانین زیبا شناختی می توان ترکیب های فوق آلعاده ای به وجود آورد. طراحی پارچه هنرمند با انتخاب بعضی از این عناصر و آرایش آنها به گونه ای زیبا و با بهره گیری از مواد و مصالح و ابزار کار اثری عرضه می کند که در کل ترکیبی خوشایند دارد و طراحی پارچه بین عناصر روابطی زیبا برقرار است.ترکیب بندی یک اثر در جلب توجه بیننده نقش بسیار مهمی ایفا میکند اما قبل از هر چیز باید در مورد کادر که یکی از عوامل مهم در ترکیب بندی به شمار میرود توضیحات لازم داده شود.کادر در طراحی پارچه به عنوان معنایی که در دیگر هنر های تصویری مطرح می شود نیست. طراحی پار
طراحی پارچه و ترکیب بندی (کمپوزسیون)
مولاژ و تهیه الگوی اساس بالا تنه پشت
مولاژ و تهیه الگوی اساس بالا تنه پشت الف) مولاژ و آماده کردن متقال مولاژ پارچه ای به طول شانه تا کمر مانکن +5/12 سانتیمتر و به عرض فاصله خط مرکزی جلو تا پهلو روی خط سینه +5/12 سانتیمتر تهیه نمایید. - ترکی پارچه را در می آوریم. - در سمت راست متقال خط مرکزی جلو را با فاصله 2/5 سانتیمتری از لبه بریده شده پارچه در جهت راستا رسم نموده به طرف زیر برده اتو کنید. - از خط بریده شده عرضی به اندازه 5 سانتیمتر بالا رفته علامت خط را مشخص نمایید. - بلندی سینه تا کمر مانکن را اندازه گیری کرده این مقدار را از نقطه خط کمر روی متقال بالا رفته خطی گونیا در جهت عرضی رسم کنید. ب) مولاژ طریقه قرار دادن پارچه روی مانکن 1-خط تا شده را روی خط مرکزی جلوی مانکن قرار دهید طوری که علامت کمر متقال ر
مولاژ و تهیه الگوی اساس بالا تنه پشت
مولاژ و برجسته کاری مانکن
مولاژ و برجسته کاری مانکن مولاژ وتطبیق درز ها و خطوط اصلی پاترون و مانکن با یکدیگر و تنظیم خطوط مانکن در محل هایی که قسمت هایی از پاترون گشادی دارد مثل سینه و ران یا باسن ویا شیب سرشانهعمل برجسته کاری مانکن را انجام دهید. اهم مراحل عمل برجسته کاری به شرح زیر می باشد: 1-تشخیص محل هایی که احتیاج به برجسته کاری دارند. 2-مقدار برجستگی لازم در محل هایی که احتیاج به برجسته کاری دارند. الف-مولاژ و برجسته کاری و تنظیم سینه مولاژ ابتدا چند لایه پنبه پشم شیشه و یا ابر را روی هم بگذارید و اطراف آن را به چینید سطح این لایه باید آن قدر باشد که تمام منطقه ای را که برجسته کاری در آنجا لازم است بپوشاند برای آن که فرم و حالت بدن انسان را بر روی مانکن به خوبی ایجاد نمایید در مولاژ ابتدا لا
مولاژ و برجسته کاری مانکن
طراحی لباس و تاثیر خطوط افقی بر اندام
892
طراحی لباس و تاثیر خطوط افقی بر اندام طراحی لباس خطوط افقی به این دلیل که نظر بیننده را به پهنای خویش جلب می کنند بدن را کوتاه تر و عریض تر نشان می دهند طراحی لباس مانند:یقه های خشتی و قایقی و برش در خط کمر و کاربرد حاشیه در لباس استفاده از بندینک مغزی و تور و... در قسمت کمر. طراحی لباس خطوط افقی چشم ها را به سمت کناره های لباس هدایت می کنند و در نتیجه خط عریض تر به نظر می آید.طراحی لباس خطوط افقی در لباس باعث تشدید افزایش عرض بدن و کوتاه شدن قد می شود.همانطور که در مبحث خطوط عمودی اشاره شد در طراحی لباس تعدد خطوط سبس تاثیر گذاری بیشتر آن ها خواهد شد.به جز این که خطوط را در چه بخشی از لباس بکار بگیریم.استفاده از رنگ و بافت در طراحی لباس این تاثیرات را بیشتر خواهد کرد.از تضاد و تناقض میان
طراحی لباس و تاثیر خطوط افقی بر اندام
مبانی طراحی پارچه
مبانی طراحی پارچه طراحی پارچه و بافت طراحی پارچه از آنجا که تمام طبیعت را همواره دارای بافت می بینیم،از این رو تمایل داریم آنها را در اطراف خود حس کنیم در طراحی پارچه بافت جزو تنوعات سطح است خصوصیات بافت در یکنواخت آن است و چشم انسان همیشه آن را به صورت سطح می بیند.با بررسی هایی که در مقایسه سطوح ساده و سطوح ترام دار و بافت دار در پارچه ها صورت گرفته 80 درصد پارچه ها در طراحی پارچه دارای سطوح ترام دار یا بافت دارند،اما متاسفانه در روش های آموزشی رایج در دانشگاه های کشورمان کمتر در اینباره بحث می شود و فقط به استفاده از سطوح ساده رنگی بسنده می شود در گذشته به دلیل محدودیت هایی که در چاپ و طراحی پارچه وجود داشت،طراحان نمی توانسند از نظر بافت تنوع زیادی در طرح ها ایجاد کنند اما با گذشت
مبانی طراحی پارچه
آموزش رایگان الگوسازی حجمی
شناخت اندازه ها: اقوام و ملت های دنیا همانطور که از جهت آداب و رسوم،اعتقادات و باور ها و شیوه زندگی کردن و خلاصه سایر جهات با یکدیگرتفاوت دارند از نظر فیزیولوژی بدن نیز یکسان نمی باشند بدین جهت اندازه های استاندارد در تولید های پوشاک یک کشور با سایر کشور ها متنفاوت می باشند در حالی که همه ی افراد تشکیل دهنده جامعه آن کشور را نیز از یک نوع تناسب اندام برخوردار نیستند لذا به همین خاطر است که تولید ی های پوشاک یک جامعه بر حسب نیاز و تناسب اندام مشتری های خود از اندام مشتری های خود از اندازه های متفاوتی استفاده می نمایند. سیستم های اندازه گیری: از زمان جنگ اول جهانی تولیدی های بزرگ پوشاک لباس ها را با استفاده از اندازه های استاندارد که در رده بندی های مختلف جای گرفته اند تولید نمودند ای
آموزش رایگان الگوسازی حجمی