آموزشهای رایگان طراحی لباس

آموزشهای رایگان طراحی لباس که در این سایت و مرکز آموزشی برای شما وجود دارد

دوخت و مولاژ و وسایل مورد نیاز جهت کار روی مانکن
دوخت و مولاژ و وسایل مورد نیاز جهت کار روی مانکن دوخت و مولاژ برای تهیه یک الگو به روش کار روی مانکن به ابزار و وسایلی احتیاج است که الگوی طرح مورد نظر شما را به آسانی و بدون عیب و نقص با صرف وقت کم بدست آید.اهم این وسایل به قرار زیر است: دوخت و مانکن دوخت و مانکن یکی از وسایل اساسی مورد نیاز برای تهیه الگو به شیوه مورد بحث میباشد.انواع مانکن به شرح ذیل میباشد: دوخت و مانکن مخصوص ویترین:این نوع مانکن ها صرفا جهت تزیین ویترین مغازه ها و فروشگاه ها استفاده میشودنمونه های مختلف آن که از مواد مصنوعی مانند:فایبرگلاس،پلاستیک و پولیستر ساخته میشود جهت استفاده خیاطی نمیباشد زیرا سوزن به راحتی در آن فرو نمیرود،از این گذشته فرم و اندام مانکن در حالت های گوناگون ایستاده ا ژست های خاص و گاه
دوخت و مولاژ و وسایل مورد نیاز جهت کار روی مانکن
طراحی لباس متنوع
طراح لباس: به هنرمندانی در عرصه پوشاک که با طرحهای ابداعیشان تاثیر بهسزایی در صنعت مد در یک دوره خاص زمانی بگذارند، طراح لباس گفته میشود. طراحی لباس: حوزه ای است که در چند دهه اخیر پیشرفت زیادی داشته است. در دوره های پیشین افراد به ایجاد نوآوری در لباس های خود اهمیتی نمی دادند. حتی علاقه مندان به این کار هم تصور نمی کردند که می توان آن را به صورت حرفه ای انجام داد. از این رو قدمت حوزه های طراحی داخلی و طراحی لباس به عنوان حرفه های رسمی چندان طولانی نیست. تاریخچه رسمی طراحی لباس به ابتدای قرن نوزدهم زمانی که طراحان به طراحی لباس برای مجالس اشرافی می پرداختند بر می گردد. در آغاز تنها ثروتمندان از عهده هزینه این طراحان بر می آمدند. چارلز فردریک ورس، اولین مزون لباس را در پاریس برگزار
طراحی لباس متنوع
تعاریف اولیه طراحی لباس
طراحان لباس از راههای متنوع و متفاوتی میتوانند کار کنند، برای مثال آنها میتوانند به شکل تمام وقت در خانهٔ طراحان که متعلق به صاحبان طرح هاست برای یک مد خاص و یا به صورت انفرادی یا به عنوان بخشی از یک گروه کار کنند.[۱] طراحان مستقل روی طرحهای خودشان کار میکنند و پس از اتمام کار، طرحهای خود را به خانههای مد یا به طور مستقیم به مغازهها و تولیدیهای لباس میفروشند و لباسها برچسب خریدار طرح را میخورند. برخی از طراحان برچسبهای خودشان را میسازند که تحت آن طرح هایشان با نام خودشان در بازار عرضه میشوند.[۲] بعضی از طراحان نیز خود کارفرما هستند و برای مشتریان منحصربه فرد و خاصی طراحی میکنند. بعضی دیگر از طراحان در بخش مد برتر (به انگلیسی: High Fashion) فعالیت میکنند و کارهای خود را برای فروشگاههای تخص
تعاریف اولیه طراحی لباس
تاریخچه طراحی لباس از صدر مسیحت تا به امروز
رم باستان سده اول قبل از ميلاد تا پنجم ميلادي توگا پارچه اي پشمين بود به شکل مستطيل، به پهناي 225 سانتيمتر و درازي 540 سانتيمتر، که دور بدن پيچيده مي شد. (همان، ص 47) بيزانس سده چهارم ميلادي تا قرون ميانه در اين دوران به دليل نفوذ مسيحيت، بدن کاملا پوشيده مي شد و مرد و زن پيراهن هاي بلند و راسته با آستينهايي بلند از ابريشم يا کتان مي پوشيدند. (همان، ص 62) زنان روي پياهن خود شال بلندي چون پالا، يا استولاي رومي بر دوش مي افکندند، و گاه نيز آن را بر سر مي انداختند. (همان، ص 64) ايتاليا قرون ميانه در ابتدا پوشاک اصلي بلياد بود، تونيکي آستين بلند که نوع زنانه آن تا روي پا و مردانه ي آن تا بالاي زانو مي رسيد. روي آن پوشش ديگري مي آمد به نام پاليوم به شکل ردا که از روي شان
تاریخچه طراحی لباس از صدر مسیحت تا به امروز
اسکچ بوک چیست؟
اسکچ بوک چیست؟ اسکچ بوک به دفتری گفته میشود همیشه همراه طراح بوده و طراح در آن پیش طرح های خود از طرحهای مختلف را زده و یا عکس های ساده که قابل ایده گرفتن هستن یا حتی یک قسمت از پارچه را میچسباند و یا طرح اسکچ یک مدل را میزند و توضیحات لازم را نیز در آن نوشته تا بعد از آن استفاده کند. که معمولا به دفتر طراح های اولیه یک طرح لباس گفته میشود. اسکچ بوک در میان تمامی رشته های هنری بیشترین استفاده را در میان طراحان لباس دارد.
اسکچ بوک چیست؟
طرح اولیه یا sketch چیست؟
طرح اولیه یا sketch چیست؟ یک طرح اولیه بسیار ساده و sketch معمولا پر از ایراد و اشتباه و خطوط اضافه است که نقاش و طراح با استفاده از آن ایده هایی که به طور ناگهانی به ذهنش می رسد را رسم می کند. برای کشیدن اسکچ معمولا نقاش با استفاده از خطوط و نقطه گذاری طرح اولیه یک جسم یا پرتره یک انسان را می کشد. هدف از رسم اسکچ ها معمولا تمرکز روی نقاط و خطوط اصلی پرتره است و به جزییات زیاد دقت نمی شود. بعد از کشیدن اسکچ نقاش شروع به بازکشی طرح می کند و مراحل رسم خطوط اصلی و فرعی به همراه نقطه ها و قسمت های اصلی پرتره را ادامه می دهد تا جایی که یک طرح تقریبا کامل به دست می آورد. اسکچ(Sketch) اصطلاح اسکچ بر گرفته از لغات ایتالیایی به معنای نقاشی بوده و در گرایش طراحی به عمل طراحی دستی خام و سر
طرح اولیه یا sketch چیست؟
تفاوت runway وcatwalk
تفاوت runway وcatwalk : Runway: نمایش مدی است که بصورت خصوصی و با حضور وبلاگ نویسان صاحبان فروشگاه های بزرگ و طراحان برگذار می شود و عکس های آن در سایت در سایت زیر به نمایش در می آید Mpdclick.com Catwalk: نمایش مدی است که به صورت عام تر برگذار می شود و در صورت داشتن دعوت نامه می توان در آن حضور داشت
تفاوت runway وcatwalk
فرق استوری برد و مود برد
فرق استوری برد و مود برد: استوری برد بیشتر کار تجاری و برای طراحی فیلم بکار می رود ولی امروزه در طراحی مد نیز بکار میرود و تفاوت اصلی آن با مود برد در این است که در استوری برد فقط ا یا 2 تصویر از طراحی لباس که دارای یک منبع الهام هستند آورده میشود و فقط داخل مود برد می توانیم از پارچه و هر چیزی که حس یا مود را به انسان انتقال می دهد استفاده کنیم ولی امروزه به اشتباه از هر دو برد استفاده یکسان می شود پس با آگاهی که پیدا کردیم هر برد را به جای خود استفاده کنیم گردآورنده مطلب: ویدا عابدی طامه
فرق استوری برد و مود برد
5 گام برای طراحی لباس - گام اول: ابزارهای اولیه
در اولین گام به بررسی ابزارهای مورد نیاز اولیه میپردازیم. ۱. درباره طرح کشیدن آموزشهای اولیه را ببینید فراموش نکنید که لازم نیست یک طراح حرفهای باشید؛ بسیاری از طراحها و دیزاینرها روشهای درهم برهم و خاص خود را در طراحی دارند. اما آنچه نیاز دارید که به خوبی آموزش دیده باشید این است که بتوانید با طرح خود، منظور نهایی را به بیننده انتقال دهید. برای این منظور میتوانید در کلاسهای طراحی شرکت کنید و یا از منابع آنلاین بهره بگیرید. بیشتر بخوانید: راهنمای مقدماتی طراحی سریع مهمترین قسمت یادگرفتن یک مهارت جدید این است که آن را انجام دهید و بسیار تمرین کنید. تمرینهایتان باید مداوم و روزانه باشد. مثلا روزی دستکم ۳۰ دقیقه را برای تمرین طراحی اختصاص دهید. در این صورت در طی مدت یک ماه مهارت
5 گام برای طراحی لباس - گام اول: ابزارهای اولیه
5 گام برای طراحی لباس
طراحی لباس یک ایده جذاب و پرطرفدار این روزهاست که در تمام شاخههای هنری و غیر هنری کارایی دارد. طراحی لباسهای مورد پسند هنرپیشههای سینما و تئاتر، مدلهای عکاسی و عروسی، سلبریتیها در مراسم خاص مانند اسکار یا گلدنگلاب، لباس کودک، مهماندار، پلیس و غیره. اگر میخواهید یک طراح خوبی باشید، باید بدانید که پیش رویتان مسیری قرار دارد که پیمودن آن روشنو در عین حال دشوار است. این مسیر را در ۵ گام برایتان ترسیم میکنیم. ۵ گامی که به آنها اشاره کردیم به ترتیب زیر هستند: ۱. آماده کردن ابزارهای فنی و ذهنی اولیه(که در این مطلب به آنها میپردازیم) ۲. پرورش طرح و دیزاین مورد نظر در ذهن ۳. پیاده سازی ایده مورد نظر روی کاغذ با استفاده از قلم ۴. کشیدن الگو و دوختن طرح ۵. فروش کار نهایی
5 گام برای طراحی لباس