آموزشهای رایگان طراحی لباس

آموزشهای رایگان طراحی لباس که در این سایت و مرکز آموزشی برای شما وجود دارد

آشنایی با طراحی پارچه
شکل در طراحی پارچه در طراحی پارچه واژه موتیف یا المان به جای واژه شکل بیشتر کاربرد دارد.شکل و فرم غالباﹰ به یک معنی به کار می روند وحتی لفظ فرم مصطلح تر است اما در دنیای هنرهای بصری هریک مفهوم و معنای ویژه ای دارند. شکل هر جسم عبارت است از خطوط پیرامون سطح آن و بیشتر در مورد کارهای دوبعدی به کار برده می شود در حالی که فرم در مورد کارهای سه بعدی هنری مورد استفاده قرار می گیرد.بنابراین هر فرمی در خود دارای شکلهای فراوانی است. خط شاخص شکل است اما در بسیاری از موارد شکل های بدون خط دیده می شوند مثل هنگامی که هنرمند فقط با رنگ کردن سطح آن را مشخص می کند. سه شکل اصلی وجود دارند:مثلث , مربع و دایره که تمام اشکال و فرم ها از این سه شکل یا ترکیبی از آنها بوجود می آیند.هریک از این سه شکل د
آشنایی با طراحی پارچه
طبقه بندی نقوش (موتیف ها)
طبقه بندی نقوش (موتیف ها) نقوش یا موتیف ها به 5 دسته تقسیم می شوند: 1)نقوش گیاهی 2)نقوش هندسی 3)موضوع های (خاص یا عامیانه) روزمره 4)نقوش سنتی(بومی و قومی) 5)ایده از نهضت های هنری. نقوش گیاهی از جمله مهم ترین موضوع ها می توان نقوش گیاهی را نام برد.این نقوش شامل تمام گل های باغ,صحرا,علف ها و سبزه ها, محصولات کشاورزی و زراعتی,محصولاتی که شبیه میوه اند,میوه ها,سبزیجات,درخت ها و حتی میوه کاج و ... می شوند که هر کدام می توانند با اندیشه ای صحیح طرحی زیبا را برا ما به وجود بیاورند.نقوش گیاهی از جمله نقوشی هستند که در میان مردم از محبوبیت خاصی برخورداند. در قرون اولیه پارچه های مورد استفاده نقش نداشتند یا اگر نقشی داشتند بسیار ساده بود.اما با گذشت زمان پارچه ها از نقش و رنگ م
طبقه بندی نقوش (موتیف ها)
مسیر خطوط - مبانی طراحی پارچه
مبانی طراحی پارچه مسیر خطوط: در مبانی طراحی پارچه ، به طور کلی برای خط سه شکل اصلی را در نظر میگیرند که دیگر خطوط انشعاباتی از این سه نوع خواهند بود: خط راست که شامل خطوط افقی،عمومی و مایل است، خط منحنی، خط شکسته. خط در طبیعت به شکل های مختلف وجود داد هر کدام از این اشکال ویزگی های گوناگونی دارند و بیانگر حالات مختلفی هستند که روی روح و روان انسان اثر میگذارند. در طراحی پارچه باید به مفاهیم روانی خط توجه داشت و بسته به نوع پارچه و مصرف،از خطوط مناسب استفاده کرد. خط راست افقی: این خطوط احساس و حالتی از آرامش،سکون،اعتدال و یکنواختی را با خود به همراه می آورند این خط از نظر هماهنگی رنگی،با رنگ های سرد هماهنگی دارد. خط راست عمودی: در مبان
مسیر خطوط - مبانی طراحی پارچه
طراحی پارچه و خط
طراحی پارچه و خط طراحی پارچه و خط یکی دیگر از عناصر بصری است که در واقع اساس هنرهای تجسمی به شمار می آید. طراحی پارچه و خط از تنوع فراوانی برخوردار بوده و ساده ترین وسیله برای نمایش خطوط محیطی اشکال موجودات است.اهمیت خط در طراحی،هم پایه ارزش رنگ در نقاشی،و صدا در موسیقی است.برای خط تعاریف گوناگون و متفاوتی وجود دارند: طراحی پارچه خط عنصری است یک بعدی و مهم ترین خصیصه اش،ویژگی طول آن است.در حقیقت خط از به هم پیوستن تعداد بی شماری نقطه به وجود می آید یا حد فاصل دو نقطه ،خطی فرضی است زیرا چشم به طور طبیعی میل پیدا می کند بین این نقاط پل بزند. طراحی پارچه فضای خالی بین خطوط به صورت سطح ادراک می شود،تکرار خطوط در یک جهت نیز حالت سطح را القا می کند.از برخورد دو سطح،خط به وجود می آید.
طراحی پارچه و خط
طراحی لباس و ویژگی های اندامی به شکل ساعت شنی یا X شکل
طراحی لباس و ویژگی های اندامی به شکل ساعت شنی یا X شکل: طراحی لباس کمر این افراد باریک و شانه و باسن آنان پهنای یکسانی دارد. در این نوع اندام بخش بالایی با پایینی کمر متناسب است. گودی و فرورفتگی در قسمت کمر به وضوح مشهود است. اندازه سینه در این نوع اندام به 5سانتیمتر کمتر از باسن است و کمر24تا25.5سانتیمتر کمتر از اندازه باسن. طراحی لباس و راه های ایجاد هماهنگی در اندام ساعت شنی: استفاده از خطوط عمودی برای بلندتر جلوه دادن بالا تنه حفظ نقطه تعادل مرکزی برای تایید بر زیبایی تناسب اندام استفاده از رنگ های متضاد بافت های ضخیم و رنگ های روشن تاکید بر کمر باریک با انتخاب مدل های مناسب استفاده از بافت های مات برای بلندتر جلوه دادن اندام استفاده از طرح های کوچک لباس هایی ب
طراحی لباس و ویژگی های اندامی به شکل ساعت شنی یا X شکل
طراحی لباس و ویژگی های اندام به شکل مثلث وارونه یا Vشکل
طراحی لباس و ویژگی های اندام به شکل مثلث وارونه یا Vشکل: طراحی لباس این افراد سینه پهن و بزرگ و شانه پهن و باسن باریک دارند. در این افراد قسمت بالای کمر بزرگ تر از بخش های زیر کمر به نظر می رسد.زنان باریک اندامی که شانه ها و عضلاتشان به دلیل تمرینات ورزشی عریض و پهن شده نیز در این گروه قرار می گیرند. طراحی لباس در این گروه از افراد چاقی و پری اندام در خط سینه و شکم مشاهده می شود . برای ایجاد تعادل بیشتر در اندام این افراد باید قسمت باسن کمی عریض تر و پهن تر نشان داده شود. طراحی لباس و راه های ایجاد هماهنگی در اندام مثلث وارونه: طراحی لباس پوشیدن دامن پرکار پیراهن دارای پلیسه و چین های عرضی روی باسن و شلوار یا دامن هایی با چین های ملایم استفاده از طرح های مختلف جیب و مدل هایی ب
طراحی لباس و ویژگی های اندام به شکل مثلث وارونه یا Vشکل
طراحی لباس و ویژگی های اندام مربعی یا O شکل
طراحی لباس و ویژگی های اندام مربعی یا O شکل: طراحی لباس باسن –کمر و شانه های افراد دارای اندام مربعی یا O شکل پهنای یکسانی دارند. طراحی لباس در این گروه افراد تفاوت کمی بین اندازه های سینه –کمر و باسن مشاهده می شود .شانه ها و باسن آنان متعادل مشاهده نمی شود. اندام این افراد در قسمت میانی بدن –کمرو شکم چاقی یکنواختی دارد مخصوصا شکل بدن زنان باریک اندام که حالتی عمودی و باریک پیدا می کند. مهم ترین مسئله در متناسب نمایاندن اندام این دسته از افراد پوشانندن کمر یا ایجاد تمرکز از کمر به بخش های دیگر اندام است.مثلا استفاده از کت بلند و دامن پیلی دار خطی طولانی روی اندام ایجاد می کند و چشم را به سمت پایین می کشد. طراحی لباس و راه های ایجاد هماهنگی در اندام مربعی: استفاد
طراحی لباس و ویژگی های اندام مربعی یا O شکل
طراحی پارچه و مبانی آن
طراحی پارچه و مبانی آن طراحی پارچه و نقطه طراحی پارچه اولین عنصر بصری،نقطه است.نقطه ساده ترین و کوچکترین عنصر بصری است.در محدوده هنرای تجسمی اثر هر چیزی روی صفحه را نقطه گویند.نقطه ها می توانند از نظر شکل و اندازه با هم متفاوت باشند و صرفا به شکل دایره که ما از نقطه تصور می کنیم،نباشند.اگر نقاط در یک جهت تکثیر یابند،خط را تشکیل می دهند یا حتی فاصله بین دو نقطه به صورت یک خط درک می شود و اگر به صورت منظم یا نامنظم در همه جهات به صورت متراکم تکثیر یابند،سطح را تشکیل می دهند. طراحی پارچه نقطه ها از نظر شکل به 2 بخش هندسی(منظم یا نامنظم) و غیرهندسی تقسیم می شوند. طراحی پارچه اندازه نقطه نسبی است و در موقعیت های مختلف تغیییر می کند،یعنی در عین نقطه بودن می تواند سطح و خط نیز باشد.یک ن
طراحی پارچه و مبانی آن
طراحی لباس و ویژگی های اندام مثلثی یا Aشکل
طراحی لباس و ویژگی های اندام مثلثی یا Aشکل: طراحی لباس در افراد با ویژگی های اندام مثلثی یا A شکل شانه ها باریک تر از باسن است و یا سینه کوچک و باسن بزرگ دارند . در این نوع اندام قسمت های بالای کمر کوچک تر از بخش پایینی کمر به نظر می رسد . شانه های باریک و افتاده یکی از مشخصه های این گروه است . طراحی لباس چاقی اندام در نشیمن گاه- باسن و ران ها مشاهده می شود . برای ایجاد تناسب و تعادل بیشتر در ظاهر باید شانه ها و قسمت بالا تنه کمی چاق تر نمایانده شوند. طراحی لباس و راه های ایجاد هماهنگی در اندام مثلثی: کوچک نمایاندن حجم باسن افزایش گشادی در بخش بالایی کمر استفاده از چین –یوک- یقه های پهن یا مدل هایی با گودی های یقه پهن طراحی لباس و راه های به وجود آمدن ناهماهنگی در
طراحی لباس و ویژگی های اندام مثلثی یا Aشکل
طراحی لباس و بررسی تناسبات طولی
طراحی لباس و بررسی تناسبات طولی: طراحی لباس برای بررسی تناسبات طولی خطوطی را که اندازه واقعی اندام شما را به بخش های مجزا تقسیم کرده با خطوطی مقایسه کنید که زیر بغل-کمر-باسن و زانوهای شما را مشخص می کند. اگر خطوط تا شده بر خط های مشخص شده اندام منطبق شوند ابعاد و تناسبات طولی طبیعی است. در غیر این صورت در مقایسه با ابعاد استاندارد بالا تنه فرد یا کوتاه یا بلند است. در این صورت باید مدلی را که به تعادل و هماهنگی ظاهر اندام کمک می کند انتخاب کرد و با جزئیاتی همچون محل کمر و عرض آن و تغییر موارد نامتعادل موجود در اندام کوشید تا اندام و ظاهر آن را جلوه بهتری بخشید. طراحی لباس و تناسبات طولی در افرادی که در مقایسه با تناسبات طبیعی بالا تنه بلندی دارند: طراحی لباس در این افراد کمر پایی
طراحی لباس و بررسی تناسبات طولی