آرشیو اخبار

آنچه در گروه آموزشی روحی اتفاق می افتد

ساختمان پارچه
تجزیه فنی پارچه ترتیب به هم پیوستگی تار و پود تراکم نخها در واحد سطح پارچه جنس نمره و ساختمان نخهای مصرفی نوع بافت عرض و کناره پارچه وهمچنین نوع عملیات تکمیلی و موادی که دراین عملیات مورد استفاده قرار می گیرد همگی روی خصوصیات قابلیت استفاده ارزش مورد و مناسب مصرف و غیره اثر میگذارد لذا قبل از تولید پارچه بایستی عوامل فوق مورد بررسی قرار گرفته و توسط فرد طراح دمد نظر قرار گیرد عوامل کنترل کننده خصوصیات پارچه خصوصیات الیاف : خصوصیات الیاف تشکیل دهنده نخها در پارپه بیشترین نقش را در خواص نهایی پارچه ایفا می کند که در فصل قبل تو ضیح داده شد نخ استیپل در اثر تابیدن الیاف طبیعی بهم تشکیل می شود نخ ریسیده شده را به صورت یک لا ویا در اثر تابیدن به صورت دو یا پند لا در پارچه مصرف
ساختمان پارچه
دستگاههای بافندگی
تحول و تکامل دستگاهای با فندگی بافندگی پارچه از صنایع دستی کهن ایران به شمار می رود و منبع وماخذی که بتواند راه گشای شناخت ابزار کار و و دستگاهای بافندگی مردم دوران های مختلف باشد در دست نیست ولی آنچه که قطعی به نظر می رسد این است که ماشین های بافندگی از زمان به وجود آمدن اولین دستگاه بافندگی دستی تا تبدیل آن به ماشین های عظیم خودکار دوره ی تکمیلی قابل ملاحظه ای را پشت سر گذاشته اید مطالعات نشان می دهند که روش کار ماشین های جدید شبیه به کار دستگاههای بافندگیث را ایجاد کرد که این سطح از بافت دو دسته نخ عمود بر هم تشکیل می شود سری اول نخ هایی است که در جهت طول پارچه قرار می گیرند و به آن ها نخ تار می گویند سری دوم نخ هایی است که در جهت عرض پارچه قرار می گیرند و به آن ها نخ پود می گویند
دستگاههای بافندگی
الیاف طبیعی مورد استفاده در پارچه بافی
الیاف طبیعی مورد استفاده در پارچه بافی در بررسی چگونگی آغاز فن با فندگی وسیر تحول و تکامل آن باید به ناچار به بررسی انواع الیافی که از آن ها پارچه و پوشاک تهیه می شد پرداخت بعد داز الیاف هم دو مین مسئله ی مهم دوک نخ ریسی و روش های ریسندگی نخ و نیز ابزار بافندگی پارچه اهمیت دارند براساس شواهد تاریخی پشم گوسفندان از شروع دوره ی نو سنگی در بافن پارچه مورد استفاده قرار گرفته است اهلی کردن گوسفند احتمالا در فلات ایران آغاز شده است و تاریخ آن به دوره ی نو سنگی می رسد در اوایل عصر حجر گوسفند نه تنها برای قربانی استفاده می شد بلکه از شیر آن نیز استفاده می کردند و پشم گوسفند را می چیدند زیرا فن ریسندگی و بافندگی پیشرفت کرده بودند ابریشم نوع دیگری از الیاف حیوانی است که در ابتدا چینی ها از آن استف
الیاف طبیعی مورد استفاده در پارچه بافی
تاریخ پارچه و نساجی ایران
lتاریخ پارچه و نساجی در ایران تاریخ آغاز صنعت در ایران را نمی توان به طور قطعی و با دقت تعیین کرد هنر ریسندگی بافتن پارچه و فرش از هنرهای معروف ایرانیان است کمک و خدمت صنعت کار ایرانی به پیشرفت هنر و صنعت در هیچ جا مانند تو سعه ی صنعت نساجی آشکار نیست بافتن انواع قالی و مفروش نمودن کاخ ها و تالارها از زمان های گذشته از هنرهای ویژه های ایرانیان بوده است ایران در طول چند هزار سال تاریخ هنر خود بر سیر تحول هنر در سراسر جهان تاثیر گذاشته است و هنرمندان از نظر مهارت در شیوه های بافند گی استفاده از جنس و تناسب مقیاس نقش ها با نوع مصرف پارچه همواره دقت کرده اند هم چنین در زیبایی طرح ها و حتی الهام آثار جدید تر در نقش پردازی از افسانه ها یا سنت های کهن کار هنر مندان ایرانی مشهور است زمانی که فنون
تاریخ پارچه و نساجی ایران
اسامی پارچه ها
اسامی پارچه ها نامگذاری پارچه ها بحثی گسترده است زیرا با توجه به متغییرهای فراوانی از قبیل تراکم تارها و پودها نمره و یا نمرات نخهای تارو پود نوع و درصد الیاف تشکیل دهنده نخها همچنین عرض وزن پارچه نوع نخهای تار و پود تعداد لایه ها ی پارچه رنگبندی تارها و پودها و سرانجام طرحهای مختلفی که ممکن است پارچه داشته باشد بی نهایت نوع پارچه می توان تولید گردد بنابراین نامگذاری تمامی پارچه ها با توجه به آنچه ذکر شد غیر ممکن است ولیکن می توانن از بین به یک نگرش کلی بسنده نمود باید اشاره کرد که نام گذاریهای مرسوم امروزی از روش کلی و دقیقی پیروی نکرده و عموما به مناسبتهای مختلف انجام گرفته است بدین معنی که برخی از اسامی بر گرفته از سیستم ریسندگی نخ بوده مثلا پارچه فاستونی که الهام گرفته از نخ تهیه شده
اسامی پارچه ها
گروه روحی از حامیان دومین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس
اسامی هیأت داوران دومین دوره سمپوزیوم بینالمللی طراحی صحنه و لباس تهران معرفی شدند. به گزارشهنرآنلاین؛ باران کوثری، کاوه سجادی حسینی، ناصح کامگاری، مجید لیلاجی و گلناز گلشن، با دعوت اکبر جلیلی، رئیس سمپوزیوم، داوری این دوره از سمپوزیوم بینالمللی طراحی صحنه و لباس تهران را در سه بخش فیلمهای سینمایی، تئاتر و فیلم کوتاه بر عهده دارند. دوره دوم سمپوزیوم بینالمللی طراحی صحنه و لباس تهران، از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه 1397 در خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است. اختتامیه دومین دوره از سمپوزیوم بینالمللی طراحی صحنه و لباس تهران روز جمعه در سالن استاد جلیل شهناز، واقع در خانه هنزمندان، ساعت 19 برگزار میشود. بهزودی نامزدهای بخش رقابتی این دوره از سمپوزیوم بینالمللی طراحی صحن
گروه روحی از حامیان دومین سمپوزیوم طراحی صحنه و لباس
همایش کارآفرینى و توسعه کسب و کار با نگاهى به نیاز نرم افزارهاى تخصصى پارچه و لباس برگزار شد
همایش کارآفرینى و توسعه کسب و کار با نگاهى به نیاز نرمافزارهاى تخصصى پارچه و لباس، روز شنبه ١ اردیبهشتماه با همکاری گروه روحیو دانشگاه هنر در تالار فارابى دانشکده هنرهاى کاربردى دانشگاه هنر تهران برگزار شد. در این همایش، مباحثی درباره تأثیرات نرمافزار بر روند مد، کارآفرینی و توسعه کسب و کار در طراحی پارچه با تکنیکهای نرم‍افزاری، توسعه کسب و کار و الزام به تخصص، کاربرد نرمافزار ایلسترتور پارچه و لباس و نیاز بازار آن، سخنرانی صاحبان صنایع و پرسش و پاسخ بین اساتید و دانشجویان مطرح شد. سیامک ناظمی، فعال حوزه مد و لباس و نساجی در این همایش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: تأثیر انقلاب صنعتی موجب به وجود آمدن یک طبقه مرفه شهری شد که پول را وارد جامعه کردند و اقتصاد تبدیل به یک رکن در تمامی
همایش کارآفرینى و توسعه کسب و کار با نگاهى به نیاز نرم افزارهاى تخصصى پارچه و لباس برگزار شد
جذب نیروی کار در همایش کارآفرینی طراحی تخصصی پارچه و لباس
همایش کارآفرینی طراحی تخصصی پارچه و لباس با همکاری دانشگاه هنر وگروه روحیبرگزار میشود. سرویس مد و لباس هنرآنلاین:همایش کارآفرینی طراحی تخصصی پارچه و لباس با همکاری دانشگاه ه هنر وگروه روحیبرگزار میشود. این همایش، شنبه یکم اردیبهشت ماه 97 از ساعت 17 تا 20 در دانشگاه هنر تهران برپا میشود. جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور شامل اساتید حوزه طراحی، متخصصان نرمافزارهای کاربردی و تخصصی طراحی پارچه و لباس و دانشجویان و هنرجویان این حوزه برگزار میشود و حضور برای عموم آزاد است. قرار است در ادامه این رویداد، ضمن ایجاد ارتباط میان دانشجویان و بخش صنعت، جذب نیروی کار در این همایش انجام شود. برگرفته از سرویس خبری هنرآنلاین کد خبر:116973۱۳۹۷/۰۱/۲۸ ۱۲:۳۱:۳۵
جذب نیروی کار در همایش کارآفرینی طراحی تخصصی پارچه و لباس
پایان بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره مد و لباس فجر
مراسم اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر برگزار و از برگزیدگان این بخشها تقدیر شد. سرویس مد و لباس هنرآنلاین:آئین اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر، شنبه 12 اسفندماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و از برگزیدگان این بخشها تقدیر شد. حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پیش از اعلام برگزیدگان این بخشها در سخنانی، به ثمربخشی نهال مد و لباس کشور اشاره کرد و گفت: هفتمین دوره جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر با قدرت، فکر، اندیشه و خلاقیت پشت سر گذاشته شد و به جرأت میتوان گفت نتیجه زحماات، تلاشها و نوآوری فعالان این حوزه در حال نمایان شدن است. او ادامه
پایان بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره مد و لباس فجر
رشد صددرصدی حضور مؤسسات در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر / بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت در ایستگاه پایانی
مراسم اختتامیه بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت هفتمین جشنواره بینالمللی مد و لباس فجر، امروز شنبه 12 اسفندماه 96 در سالن همایشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار میشود. سرویس مد و لباس هنرآنلاین:مهدی محمودی، دبیر بخش فرهنگی هنری، انجمنها و مؤسسات جشنوارههای مد و لباس فجر و مدیر مؤسسات مد و لباس کشور درباره جزئیات مراسم اختتامیه این بخش که امروز از ساعت 17 در سالن همایشهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار میشود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: سه موضوع اصلی را در بحث تقدیرها در بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت لحاظ کردهایم و بر این اساس، سه غرفه برتر با تکیه بر شاخصههایی همچون حضور مستمر و پویا در هفت روز نمایشگاه و تطبیق فعالیتهایشان با قوانین بر اساس مأموریتهای محول
رشد صددرصدی حضور مؤسسات در هفتمین جشنواره مد و لباس فجر / بخش مؤسسات، علمی دانشگاهی و صنعت در ایستگاه پایانی